DİSKALKULİ

Diskalkuli temel aritmetik gerçeklerin öğrenilmesinde, sayısal büyüklüğün işlenmesinde ve doğru ve akıcı hesaplamalar yapılmasında bozulmalarla karakterize edilen belirli bir öğrenme farklılığıdır.(APA) Bireyin performansının kronolojik yaşına göre niceliksel olarak beklenenden düşük olması ve aldığı eğitimin , çevresel faktörlerin yetersizliğinden ve zihinsel bir engelden kaynaklanmaması gerekir.

DİSKALKULİ BELİRTİLERİ NEDİR?

Matematiğe karşı endişe veya olumsuz tutum.
Rakamları ve aritmetik sembolleri tanımada güçlük.
Rakamları doğru seçme ve doğru yazmada güçlük.
Ritmik saymayı öğrenmekte, tek, çift saymada güçlük çekme, sayarken sayıları atlama, sıralama yapmada zorlanma.
Bir çokluğu gruplamada güçlük.
+, – ,x ve diğer işaretleri saptama ve bunları doğru kullanmakta zorlanma.
Toplama işlemi yaparken birler basamağı yerine onlar basamağından başlama, eldeyi unutma.
Basamakların (birler, onlar, yüzler v. s.) yerini karıştırma.
Çıkarma işlemi esnasında alttaki sayıdan üstteki sayıyı çıkarma.
Çarpım tablosunu öğrenmede güçlük.
Problemleri anlama ve matematik sembolleriyle ifade etmede güçlük.
Bir matematik probleminin çözümü için bir strateji üretmekte zorlanma.
Bir matematik problemini çözerken işlem adımlarını atlama, karıştırma.
Akıl yürütme yöntemlerini ve çok aşamalı hesaplama yöntemlerini öğrenmekte zorluk.
Mesafe, ağırlık, uzunluk, zaman tahmini yapamama.
Kendine göre metotlara başvurma, işlemleri kafadan yapmaya çalışma.
Telefon numaralarını ve oyun puanlarını hatırlamakta güçlük.
Grafikleri veya grafikler üzerinde gösterilen bilgileri kavramakta güçlük.
Geometrik şekil – cisimleri ve şekillerle ilgili bağıntıları öğrenmede güçlük.